poniedziałek, 1 września 2014

Migdały w karmelu

Ostatnio miałem potworną ochotę na coś słodkiego. Nie chciało mnie się wyjść z domu, aby kupić jakąkolwiek czekoladę bądź batonik. Przypomniało mnie się, że w szafce miałem pięciuset gramową paczkę migdałów łuskanych. Pomysł w mojej głowie zrodził się błyskawicznie. Miałem ochotę na migdały w karmelu

Porcja dla:                   4 osób
Koszt jednej porcji:      ok. 7,00 zł
Czas przygotowania:    20 minut

Składniki:
- 500 g migdałów łuskanych (cena rangi 27 zł - można migdały zastąpić orzeszkami niesolonymi - tutaj koszt paczki 500 g wychodzi ok. 5 zł)
- 3/4 szklanki cukru
- 1 łyżka wody
- 1 łyżeczka masła

Przygotowanie krok po kroku:
01. Na głębokiej patelni rozpuść cukier z wodą na średnim ogniu - zajmie to kilka minut, należy mieszać cukier od czasu do czasu, by się nie spalił.
02. Dodaj masło i sól oraz przyprawy (jeśli ich używamy).
03. Wsyp orzechy, dokładnie wymieszaj, by orzechy pokryły się karmelem.
04. Przełóż całość na folię spożywczą, a kiedy ostygnie połam na mniejsze kawałki.

Można serwować :D Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz